Strikkegarn

Herunder finder du tilbud på garn. Vi opdaterer hver uge, så du nemt kan finde gode garntilbud. Vi håber du finder lige præcis det garn du leder efter.

KÆMPE UDSALG HOS RITO.DK

SPAR OP TIL 70% – Kun i denne weekend (12/13 okt. 2019)

Gå til tilbuddene her

Hvis du er som os, er det at strikke og sy mere end bare en hobby. Det er en livsstil!

Med et lille udvalg af garn og nogle enkle værktøjer skaber du mere end sokker, tæpper eller hatte; du opretter elskede familiearvestykker der vil blive overført fra generation til generation. Du deltager i traditioner, der har haft en plads i den menneskelige kultur i hundreder af år. Dette er traditioner, som du fortsat kan dele med yngre generationer af producenter.

Din lidenskab gør mere end bare at holde andre varme. Det viser de specielle mennesker i dit liv, hvor meget du interesserer dig for dem. Og det tjener som en påmindelse om, at det at gøre ting på den gammeldags måde muligvis ikke er hurtigere, men det kan stadig være spændende og – tør vi sige det – sjovt.

Garn udsalg – inspirationen starter her

Håndværk som strik og hækling er også transformerende. De kan føre dig til et meditativt sted. De kan også tilbyde spændingen ved ubegrænsede muligheder. Uanset om du arbejder med din yndlingssøm eller lærer en ny strikketeknik, opretter du noget unikt. Dit færdige projekt kan tilføje det perfekte strejf af stil til ethvert outfit. Også nyankomne til denne verden kan varmt glæde sig over et nyt liv med et blødt og lækkert babytæppe.

Garn-udsalg er det første stop på din rejse mod at skabe noget smukt. Udforsk vores blog for at finde ideer der vil inspirere dig. Udnyt vores katalog med masser af mønstre, inklusive røde hjerte-mønstre med trinvise instruktioner, som du kan downloade gratis. Uanset om du leder efter strikkegarn tilbud, hæklemønstre, strikkeopskrifter eller mønstre til andet garnhåndværk, finder du vores mønster-PDF’er, der er nemme at følge og sorteret efter hvert sværhedsniveau.

Find alle de populære strikkegarn mærker

Alle garner sælges til fantastiske priser og kan leveres lige til din dør med bare et par hurtige klik. Find lige den garn butik du har behov for her.

Oplev håndværksprojekter der kan hjælpe dig med at skabe mindeværdige gaver til enhver lejlighed. Hvorfor ikke lave et strikket tæppe som en eksamensgave til den specielle teenager i dit liv? Hvis din voksne datter eller søn flytter hjemmefrat, vil du ved at lægge et håndlavet strik eller hæklet tæppekunne holde dem varme og minde dem om hjemmet.

Eller måske kender du nogen der flytter ind i et nyt hus. Lav dem en hæklet pude eller vægophæng, der skiller sig ud og virkelig får et nyt hus til at føles som et hjem.

Garn-udsalg.dk er stedet, hvor du kan fåinde inspiration og garn udsalg til skabe uforglemmelige gaver, som du helt sikkert vil skabe en masse efterspørgsler. Vi ved at når folk ser dit håndværk, vil de gerne have at du også laver noget fantastisk til dem.

HER ER VORES TOP TIPS TIL AT FINDE GARNTILBUD ONLINE

1. Læs anmeldelser.

Er det kløende garn? Er det blødt? Holder den op i skiven? Flosser det? Dette er nogle af de spørgsmål, som garnanmeldelser muligvis kan svare på. Hvis forhandlerens websted ikke har anmeldelser, bør en hurtig internetsøgning skaffe masser af hjælp, inklusive anmeldelser fra blogs som garn-udsalg.dk.

2. Søg efter projekter hvor garnet bruges.

Vi ved alle af erfaring, at garn ser helt anderledes ud i en rulle kontra syet. Hvis du er nysgerrig efter draperinger eller udseendet af ​​et garn, kan du søge online efter projekter der bruger garnet for at se, hvordan det fungerer. Hvis du f.eks. Planlægger at lave et sjal, skal du se på andre eksempler på garnet, der er bearbejdet til sjaler. Se hvordan garnet falder, og hvordan stingene ser ud. Dette kan give dig en anelse om, hvorvidt det er det rigtige garn til dit projekt.

3. Kend dine grundlæggende garn.

Når du ikke kan røre ved et garn, skal du bruge de givne oplysninger – og det meste af tiden giver webstedet dig masser af detaljer, f.eks. længde, fiberindhold, plejeinstruktioner, vægt, mål og mere. Jo mere du ved om disse garnkarakteristika, desto lettere er det at dechiffrere detaljerne.

Lær mere om uld garn i vores lille guide

Se vores korte guide til strikkeudstyr hvis du er nybegynder.

4. Kontakt din garn butik.

Har du spørgsmål om dit garn? Forhandleren er sandsynligvis glad for at hjælpe. Husk dog, at meninger om ting som blødhed kan variere fra person til person, så du kan ikke stole på forhandlerens mening om alt.

5. Spørg dine strikke- og hæklevenner.

Hvis du har venner der strikker eller hækler, har måske en af ​​dem arbejdet med det garn du har øje for. De har måske endda en lille mængde af det, som du kan teste. Strikkevenner er gode ressourcer, så brug dem når du er i tvivl.

6. Gå efter det afprøvede.

Hvis du føler dig usikker ved at købe garn online som du aldrig har brugt før, skal du holde dig til kun at købe afprøvede garner. Du ved hvordan de følers og fungerer, så bliver ikke overrasket eller skuffet når du åbner pakken.

7. Sammenlign farven på forskellige websteder.

Måske er en af​​de største udfordringer ved at bestille garn online farverne. Farve ser ikke den samme ud på alles computerskærm, og den ser heller ikke ens ud på hvert websted. Du kan se på den samme garnfarve på fire forskellige steder og se fire helt forskellige farver. Kig på farven på flere forskellige websteder og se, om du kan finde nogle ligheder.

Og nu hvor vi taler om farver …

8. Så bestil gerne et farvekort.

Ja, dette forsinker processen fuldstændigt. Du vil have dit garn, og du vil have det nu! Men hvis farve er meget vigtig for dig, er et farvekort den bedste mulighed. Farvekortet indeholder små prøver af garnet, så du kan se farven personligt, før du bestiller det.

Typer af uldgarn

Alle typer garn til strik eller hækling er lavet af naturlige eller syntetiske fibre. Forskellige typer garnfibre har specifikke kvaliteter – nogle gode, andre knapt så gode. Ofte blander producenter forskellige typer garnfibre for at udligne en uønsket egenskab.

Når du vælger en garntype til dit strikkeprojekt, bør du overveje følgende:

Uld: Uld (fremstillet af fårets pels) er et populært valg for strikkere. Her er nogle af dine muligheder for uldgarn:

Lammeuld: Dette strikke garn kommer fra et ungt lams første klipning.

Merino uld: betragtes som den fineste af de fine racer.

Shetland uld: Strikkegarn lavet af de små og hårdføre indfødte får fra Skotlands Shetland-øer.

Islandsk uld: Rustikt, blødt garn.

Vaskbar uld: Behandles kemisk eller elektronisk for at ødelægge det ydre krudsede lag af fibre.

Vi håber du finder lige det søgte efter – eller ihvertfald har fundet inspiration og idéer. God fornøjelse.